ataköy escort profilleri escort ataşehir bayan ilanları ataşehir escort resimleri ve bilgileri istanbul escort bayan profil sayfası escort beylikdüzü ilanları antalya escort ilanları beylikdüzü escort profilleri escort antalya profil bilgileri escort kadıköy bayanların resimleri kadıköy escort bayan ilanları escort bayan elit profil ilanları şişli escort modellerin profilleri
Mødearkiv | Basistilstandsrapporten
Basistilstandsrapporten
Mødenr. 45


Tidspunkt Onsdag den 17. juni 2015, kl. 10.00 – 16.00


Sted Schæffergården, Jægersborg Allé 166, 2820 Gentofte







Videre til tilmelding


Faglig tilrettelæggelse

Civilingeniør, HD Ole Kiilerich, Miljøstyrelsen, This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
Advokat (H), partner Håkun Djurhuus, Bech-Bruun Advokatfirma, This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
Seniorprojektleder Mads Ventzel, Orbicon A/S, This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

Arrangør
Lisbeth Verner, ATV Jord og Grundvand, This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

Emne

Reglerne om basistilstandsrapport i henhold til IE-direktivet trådte i kraft i januar 2013.
Der er allerede gennemført basistilstandsundersøgelser på en del virksomheder, og der begynder at tegne sig en praksis. Desuden har EU-Kommissionen i maj 2014 udgivet en vejledning om basistilstandsrapporten. På mødet vil de administrative og tekniske forhold ved basistilstandsrapporten blive gennemgået, herunder hvornår en virksomhed skal lave basistilstandsrapport, hvad rapporten skal omfatte og principperne for den tekniske undersøgelse. Deltagerne vil også få mulighed for at arbejde med cases, der belyser centrale problemstillinger ved basistilstandsrapporten.

Reglerne indebærer bl.a. en fravigelse af ”Forureneren betaler princippet”, og basistilstandsrapporterne forventes at udløse en lang række nye påbudssager om jordforurening.
De juridiske aspekter vil tillige blive gennemgået under mødet.


Program

10.00 – 10.10 Velkomst og indledning
v/civilingeniør Ole Kiilerich, Miljøstyrelsen

Vurdering af om der skal udarbejdes basistilstandsrapport
Ordstyrer: Civilingeniør Ole Kiilerich, Miljøstyrelsen

10.10 – 10.35

Juridiske, tekniske og administrative aspekter ved basistilstandsrapporten
v/advokat (H) Håkun Djurhuus, Bech-Bruun, civilingeniør Ole Kiilerich, Miljøstyrelsen og seniorprojektleder Mads Ventzel, Orbicon A/S

10.35 – 11.00

Oplysninger til vurdering af om der skal udarbejdes basistilstandsrapport, herunder afgrænsning af bilag 1 aktiviteten og særligt om deponier
v/funktionsleder Susie Björch og cand.jur. Helene Frewert Pedersen, Miljøstyrelsen Virksomheder

11.00 – 12.00 Case-arbejde i grupper

12.00 – 12.15 Opsamling på case-arbejde

12.15 – 13.10

Frokost

Indholdet af basistilstandsrapporten
Ordstyrer: Seniorprojektleder Mads Ventzel, Orbicon A/S

13.10 – 13.35 Hvad skal basisrapporten indeholde?
v/seniorprojektleder Katrine Wisgaard, COWI A/S

13.35 – 14.00 Hvor skal der tages prøver?
v/seniorrådgiver Uffe Sønderhousen, NIRAS A/S

14.00 – 14.25 Hvilke stoffer skal der analyseres for?
v/ kontorleder, cand.scient. Astrid Zeuthen Jeppesen, NIRAS A/S

14.25 – 14.30

Diskussion

14.30 – 14.50

Pause

14.50 – 15.40

Case-arbejde

15.40 – 15.55

Opsamling på case-arbejde

15.55 – 16.00

Afrunding


Deltagergebyr

Kr. 2.895 excl.moms

Tilmelding

 

Elektronisk tilmelding bedes foretaget online via vores hjemmeside www.atv-jord-grundvand.dk under det aktuelle møde.
Faktura fremsendes ca. 14 dage for mødets afholdelse.

Tilmelding til dette møde bedes foretaget senest 12. juni 2015 og er bindende fra samme dato.


Videre til tilmelding

 
 

Meddelelser